به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از نیواطلس، تولید پهپاد با بالهای ترکیبی عمودی و افقی پرهزینه است، اما استفاده از این روش کاربرد پهپاد برای انتقال کالا بر فراز اقیانوسها را تسهیل میکند.
استارتآپ کالیفرنیایی ناتیلوس قصد دارد نسل جدیدی از هواپیماهای بدون سرنشین تولید کند که در بدنه آنها از بال ترکیبی منحصربهفرد برای حمل بیشتر بار در مقایسه با پهپادهای هماندازه استفاده شده است. تحویل اولین پهپاد از این نوع برای اواسط دهه جاری میلادی برنامهریزی شده است.
پهپاد یادشده که ظرفیت حمل بار آن در مقایسه با نمونههای مشابه تا ۶۰ درصد بیشتر است، Natilus N۳.۸T نام دارد و حداکثر وزن آن در حین برخاستن ۸۶۱۸ کیلوگرم و برد آن ۱۶۶۷ کیلومتر است. این پهپاد قادر به حمل حداکثر ۳۸۵۵ کیلوگرم بار خواهد بود و فضای کافی برای انتقال محمولههای بزرگ نسبت به یک هواپیمای سنتی با همان وزن خواهد داشت.
شرکت سازنده مدعی است هزینههای ساخت و آلایندگی این پهپاد به ازای هر پوند (۴۵۰ گرم) وزن در مقایسه با هواپیماهای باربری سنتی ۵۰ درصد کمتر است. این دستاوردهای عملکردی به طراحی بدنه و بال ترکیبی آن نسبت داده شده است. طراحی بدنه پهپاد مذکور بدون خطوط متمایز بین بالها و بدنه صورت گرفته است.
این پهپاد دو موتوره برای هدایت از راه دور طراحی شده و در ابتدا از آن برای تحویل بستههای کوچک در داخل ایالات متحده استفاده شده و سپس برای سفرهای قارهای چند هزار کیلومتری مورد استفاده قرار میگیرد.
نظر شما